TET-harjoittelussa museolla

Kuluneella viikolla museossa oli kahdeksasluokkalainen TET-harjoittelija Saimi. Hän kertoo kokemuksistaan näin:

Hei kaikki lukijat!

Minua pyydettiin kirjoittamaan blogiteksti siitä, millaista on ollut TET-harjoittelijana täällä Lappeenrannan taidemuseossa.

Aloitan siitä kun tulin tänne. Työpäiväni piti alkaa yhdeksältä, mutta pelkäsin myöhästyväni, joten olin paikalla jo ennen puolta museon pääovien edessä. Sisälle päästyäni minut esiteltiin monille ihmisille, mutta unohdin kaikkien nimet heti kättelyn jälkeen. Aloitimme päivän juomalla aamukahvit (minun tapauksessani teet). Tämän jälkeen sain kiertää museon taidenäyttelyt läpi.
Iltapäivällä pääsin mukaan Kulttuuripolun kokoukseen, jonka jälkeen pääsin kotiin.


Olin todella innoissani ensimmäisen työpäivän jälkeen, ja odotin seuraavaa päivää, jolloin pääsisin mukaan Wolkoffin talomuseon kierrokselle.

Seuraavina päivinä olen saanut mm. tehdä mainosjulisteita museoiden yöhön, kiertää erilaisia museonäyttelyitä, olla myyjänä kirpputorilla ja autella museon työntekijöitä somen kanssa.


Olen pitänyt todella paljon täällä olemisesta: minua ovat aina kiinnostaneet historia ja kuvataide, ja täällä ne ovat yhdistyneet. Työympäristö on ollut mukava, minut on otettu hyvin vastaan.

Suosikkiasioitani täällä on ollut Wolkoffin talomuseolla käynti. Oli kiehtovaa käydä talossa joka eli kuin omaa elämäänsä, omassa ajassaan keskellä Kauppakatua.



Tämä kokemus on antanut minulle paljon, luulen esimerkiksi, että tulen käymään paljon useammin museossa tämän jälkeen.

Tässä oli minun ajatuksiani TET-viikostani. Kiitos, kun jaksoit lukea.

Terveisin TET-harjoittelija Saimi



Kuvat: Saimi

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kävellen Lappeenrantaa tutuksi Lappeenrannan vanhojen sahojen maisemia

Arjen ja yllätysten monumentit - museoharjoittelussa kulttuuriympäristötiimissä

Kaupunkinäkymiä Lappeenrannan vanhan vesitornin näköalatasanteelta